אלו מאיתנו שיוצאים לקמפינג או לטיולי שטח, בטוח מכירים את הצורך תאורה לילית. המהות של קמפינג היא שמדובר ביום מיום בודד של טיול, שיוצאים אליו בזריחה וחוזרים ממנו בשקיעה: מדובר באירוע מושקע של יום ולילה. ובניגוד לבית, בקמפינג, באופן טבעי התאורה בדרך כלל פחות מזהירה, למרות שהיום לחלוטין עדיין לא נגמר, מה שמצריך פנסים איכותיים ונוחים. במאמר הזה, יפורטו סוגי הפנסים, מה המאפיינים שלהם ולבסוף – את מי כדאי לבחור.

למה צריך פנס לקמפינג?

ובכן, פנס הוא מצרך שימושי והכרחי ללילות בקמפינג. הכנת ארוחה, הבערת אש, בישול וחיתוך, הקמת אוהל, התארגנות למקלחת או יצירת ערב שירה ומרשמלו מסביב למדורה – אלה רק חלק מהפעולות שדורשות תאורה מספקת. לא מספיק שהאור יהיה חזק מספיק; כדאי שגם הפנס עצמו יהיה נוח לשימוש והחזקה, כדי שלא יוותר מצב שנתקעים פתאום בלי יד עוזרת כי הוא מחזיקה את הפנס.

פנס יידרש גם בטיולי זריחה – טיולים שהיציאה אליהם נעשית עוד לפני שהשמש זורחת, כך שנדרש מקור תאורה אחר; או גם ב"גיחות" – טיולים ליליים – או פעילויות לילה אחרות שתדרושנה תאורה איכותית לטובת ארגון וביצוע הפעולה.

סוגי פנסים

באופן כללי, אפשר להצביע על כמה סוגי פנסים:

אלו מאפיינים כדאי לבדוק בפנסי ראש?

ובכן, איך בוחרים נכון פנס? ישנם סוגי פנס רבים, באיכויות משתנות, וכדי לבחור את הפנס שייתן את התפוקה הטובה ביותר, חשוב להכיר את מאפייני הפנסים השונים כאשר בוחרים פנס ראש איכותי לקמפינג.

הראשון הוא עוצמת האור של הפנס: לומנס. אלו הן היחידות בהן נמדדת כמות האור המופקת מהפנס. לומנס משתנה בין הפנסים, ויכול להגיע מעוצמה של 150 -200 – עוצמה שניתן למצוא בפנסי ילדים, למשל – עד לעוצמה של 800 – 1000. חשוב לזכור שלא תמיד האור החזק ביותר הוא זה המתאים ביותר: אם, למשל, אתם במתחם אוהלים יחד עם קבוצות נוספות שישנות שם, יתכן ולא תרצו פנס חזק מאוד שעלול להעיר מישהו בטעות. עם זאת, חשוב לדעת שיש סוגי פנס שמאפשרים לכוונן את עוצמת ואיכות האור.

הרכיב השני הוא אורך החיים של הסוללה: כמה שעות מחזיקה סוללת הפנס מעמד לא החלפת סוללה או הטענה? הרכיב הזה משמעותי במיוחד, בטח אם יש צורך בפנס שיחזיק מעמד שעות רבות ללא נגישות לחשמל או סוללות.

המרחק אליו נזרק האור – מהו טווח האור של הפנס? יידרש מרחק אחר כשיוצאים לטיול אופניים לילי, אז יידרש טווח גדול ועוצמתי, ומרחק אחר כשצריך לקרוא ספר או לחתוך סלט.

מידות הפנס גם הן רכיב שצריך להתחשב בו: מהו גודל הפנס? הגודל חשוב גם כדי להבין את פיזור האור וטווח התאורה שיווצר, וגם כדי להבטיח שינוע או נשיאה קלה של הפנס.

מחיר הפנס צריך להילקח גם הוא בחשבון: מה התקציב שיש למטייל ביחס לרכיבים הנדרשים בפנס?

רבים מהפנסים כוללים פיצ'רים נוספים שעשויים לשדרג את חווית הפנס והקמפינג כולו: חיבור לבלוטות' והשהיה או הפעלה של האור, אפשרות הרכבה על הראש/קסדה, סוגי סוללה שונים, רתמה לראש, תאורת לד, הפיכה לפנס יד, בקרת חימום ועוד.

הפנס המתאים לקמפינג

הפנס המתאים ביותר לקמפינג או טיולי שטח, הוא פנס הראש. הידיים נדרשות פעמים רבות לפעולות נוספות שצריך לעשות, ופנס הראש מאפשר פניות מוחלטת ונוחות מקסימלית. חשוב לבצע בחירה מושכלת של הפנס ולבחור פנס איכותי, בעל אפשרויות נוספות, ושיתאים בצורה המיטבית לטיול שאליו יוצאים.